top of page

銅鑼灣製造——西裝裁縫黃松林



話說企鵝有時見到銅鑼灣嘅打工仔就會諗,如果可以整套老西著吓就好喇。直至早排,鵝發現有 #銅鑼灣裁縫 隱身喺希雲街禮信大廈嘅 #大華洋服 ! 鵝就走咗入去同老闆黃師傅傾吓計,銅鑼灣真係臥虎藏龍呀!



已經75歲嘅黃松林師傅,當年係跟香港四大裁縫之一、已故巨星張國榮嘅爸爸張活海喺中環學師。當年「Tailor Cheung」呢個大名已經享負盛名,就連荷里活影星出埠嚟香港,就會搵張活海造衫,亞弗列·希治閣(Alfred Hitchcock)同威廉·荷頓(William Holden)都係Tailor Cheung嘅客人之一。嗰陣嘅黃師傅做吓跑腿,「嗰時好少人工㗎咋!」當年學師好簡單(亦好唔簡單),企喺師傅隔離睇實,「學到幾多就幾多,唔會點樣教你㗎!佢講乜就乜啦,我又唔敢say no」,學師至少五年,就可以自己落手造一套西裝。除咗向張活海學師之外,黃師傅仲有跟過名牌Giorgio Armani嘅技術總監學習,「我哋成班裁縫去聽吓,就直頭好啦!」



直至60年代,黃師傅就經行家介紹,到當年已經喺銅鑼灣嘅「大華疋頭」同「大華時恤」工作,「都要出去江湖度闖吓啦」,轉眼就做到而家。「大華疋頭」同「大華時恤」其實係由「大同腊味」所開。本身開燒臘舖嘅老細,因為有位親戚做洋服,覺得有利可圖,於是就喺格離開舖。直至四、五十年前,黃師傅話當時老細覺得「都賺唔到幾多錢,嘥氣!」就將舖頭交俾黃師傅,黃師傅就笑住同鵝講,「梗係肯接手啦!要食飯㗎嘛!」度身、裁剪、至縫製,亦係裁縫要做嘅工作,除咗黃師傅親手做之外,其他師兄弟又會一齊整,度身訂造嘅西裝平均每套要三個禮拜起貨。



因為南華會就喺附近,當年大華洋服「就整吓球隊啲(西裝)衫褲」,亦會造埋南華會員工嘅制服,「好似佢有個桌球部,有啲職員要著吓西裝,我哋就做嗰啲」。經過時代嘅變遷,唔少地方用投標方式揀承辦商,「唔同往時做開嗰啲就搵嗰啲」,黃師傅都無再幫南華會整衫喇!而家嘅客人,除咗幫襯開嘅熟客之外,仲有唔少係後生仔,黃師傅話啲年輕人上網搵好款式,就會拎去比黃師傅度身訂造,仲有客人會搵黃師傅整「踢死兔」結婚嘅時候著。每套西裝千幾蚊起,黃師傅堅持繼續用外國布料,「咁你收得人哋咁嘅價錢,大陸嘅布係爭少少」。


香港地寸金呎土,大華洋服搬過幾次。最初最初舖頭喺邊寧頓街,十年前就搬到而家呢個舖位,「愈搬愈入愈搬愈入,不過有地舖已經好好㗎喇」,但佢從未離開過銅鑼灣,除咗因為啲熟客仔喺晒銅鑼灣之外,仲因為黃師傅同鵝一樣,都係住喺銅鑼灣!聽黃師傅講佢嘅生活好chill㗎,朝早起身飲茶、行吓維園再去打網球,「係正呀!」


喺銅鑼灣生活同工作咗咁多年,黃師傅對銅鑼灣街坊有好高評價,「銅鑼灣人幾好㗎!街坊街里會打吓招呼,又好禮貌又斯文」。有客人細細個喺附近讀書嗰陣已經幫襯黃師傅,到大個出去社會工作之後,再搵返黃師傅造衫,令佢覺得好難忘!


目前黃師傅每個月仲會做20至30套西裝,算係搵到啲可以維生,「你而家出街,都好少見有裁縫舖啦!啲裁縫佬都死得八八九九喇!」鵝聽到呢度,覺得有啲心酸,裁縫手藝又有無人會承傳?「而家無人入行㗎喇,你教佢都唔學呀!」做咗成世裁縫,黃師傅同鵝講,其實搵到自己有興趣嘅工作再做一世,唔係咁簡單㗎。黃師傅就形容裁縫係夕陽行業,因為相比起連鎖時裝店,度身訂造價錢貴啲、款式亦都無咁多,不過黃師傅就同鵝講唔會咁易放棄,「做咗幾廿年又有班客,做到梗係繼續做啦!如果第日真係收樓(重建),就當退休啦!」


bottom of page