top of page

銅鑼灣即係邊度?



銅鑼灣即係邊度?


每個人心中都有一個銅鑼灣,地標各異,界限也不一定相同。我們為一個地方所劃的界線,大抵跟生活習慣有關。


銅鑼灣60年老街坊丁新豹的銅鑼灣又在哪裡呢?


「大坑一定唔係啦!嗰度又冇腸粉食!我細個從來唔會去嗰頭。」愛吃腸粉的丁公說。他腦內有個全港九腸粉地圖,以腸粉檔為座標,但許多已不復存在,如童年時他最愛的百德新街車仔檔,以及舊電車廠旁邊的大排檔。


「樂聲、豪華一路轉落希雲街,賣熱狗嘅丹麥餅店都係銅鑼灣。以前去大球場睇波前,最鍾意食件熱狗至入場。大球場、南華會都算係銅鑼灣!」


幾間戲院 半個維園


樂聲、豪華都指戲院,丁新豹自小就常常跟媽媽去看戲,看西片也看國語片。兩間戲院位於 #怡和街 兩側,前者於1930年代建成,至1970年代拆卸,建成 #樂聲大廈,至2018年才有戲院重新進駐,即現時的Cinema City Victoria;#豪華戲院 則建於1950年代,至1980年代末拆卸,重建成為 #百利保廣場,該址現稱為「怡和街68號」。


至於大球場和南華會,地理上其實比大坑更南。那麼以西的跑馬地,又算不算銅鑼灣呢?


「跑馬地係跑馬地,唔算銅鑼灣。利舞臺當然算,掃上去軒尼絲道紐約戲院係銅鑼灣,但過咗堅拿道已算灣仔。成避風塘都係銅鑼灣,維園嘅話⋯⋯算半個啦!」


企鵝疑惑了,那另一半維園算是哪裡呢?算是天后或炮台山嗎?


「冇天后呢個concept㗎喎,嗰度算係北角!」丁公說。


那麼,皇仁書院又位於哪裡呢?


「皇仁唔關我事!」丁公樂呵呵說:「我又唔係讀皇仁!我讀St Joseph’s 㗎嘛,所以我英文名都叫Joseph。」


丁公又補充說,1960年搬到百德新街華廈大廈起,這一帶已稱為銅鑼灣,#東角 此一地名則很少用到,因自開埠以來,那突出的海角兩旁歷多次填海,前稱為 #燈籠洲#奇力島,也早建成海堤跟香港島連成一體。


以上地方的故事,我們以後還會談到。


你的銅鑼灣,又包括哪些地方?

bottom of page